לפני ימים ספורים חזרתי מהתערוכה הבינלאומית Heimtextil שמתקיימת בחודש ינואר בפרנקפורט מדי שנה, ונחשבת כמובילה בתחום הטקסטיל לבית וכמשפיעה רבות על ההחלטות של מובילי דעה בתחום המגמות לעיצוב בצבע והלבשת הבית באופן כללי. בתערוכה מעצבים בעלי שם בינלאומי נפגשים לדיונים בעניין האופנות והמגמות שאנחנו נראה בחנויות בעוד שנתיים, כך שההשפעה של התערוכה היא גדולה, לא רק על מעצבים אלא גם על הנראות של הבתים של כל אחד מאתנו בעתיד.
זו הפעם השנייה שביקרתי בתערוכה (הפעם הראשונה הייתה לפני שלוש שנים), והפעם הגעתי על תקן עיתונאית־בלוגרית, ועל כך אני גאה במיוחד, כיוון שקיבלתי את ההזמנה מגרמניה כמה שבועות לפני התערוכה, והתשובה הייתה מבחינתי ברורה: אני נוסעת. נוסעת כדי לראות את פרי יצירתן של החברות המובילות את תחום הטקסטיל לבית, כדי ללמוד מה יהיו המגמות בתחום הצבע והטקסטיל בשנים הקרובות וכדי לקבל השראה לעבודה היומיומית שלי כמעצבת פנים ומלבישת בתים וכמרצה בתחום הצבע לעיצוב הבית.
השנה השתתפו בתערוכה כ-2,700 חברות מ-68 מדינות שהציגו מנעד רחב של מוצגים, החל מאקססוריז לווילונות ועד לטכנולוגיות ופיתוחים מתקדמים בתחום הטקסטיל. אפשר היה לראות חברות שמייצרות כריות פשוטות מכל מיני סוגים יחד עם חברת Möve הגרמנית, שהציגה טקסטיל יוצא דופן לרחצה, מגבות וחלוקי רחצה עם ניחוח מיוחד ותוספת נחמדה של ויטמין E שהבד מפריש במגע עם העור.
והנה כמה מהנקודות המעניינות שיכולות לעזור לכל אחד בעיצוב אופנתי ומרגש, להזרים רוח חדשה לבתים שלנו ולהבין מה IN ומה OUT:
- כריות ותמונות עם ראש צבי –BIG BIG OUT , וגם כל הנושא של ים עם אייקונים של דגים, סירות וחבלי הצלה. הם הוחלפו בפלמינגו בכל מיני צבעים על מגוון של רקעים שונים, והפלמינגו הוורוד השתלט על כולם. הוא נועז, הוא בולט והוא מעלה חיוך. אהבתי. אבל אם אתם שואלים אותי אם הפלמינגו יחזיק הרבה זמן, אז התשובה היא לא. הוא יוחלף במשהו אחר בעוד כשנה, אבל בינתיים אתם יכולים להתפרע ולהכניס את הצבע שלו יחד אתו לבית בטפטים, בכריות, בפופים ובאקססוריז. הרי באופנות חולפות מסוג זה יש גם המון טוב, כי יש אפשרות לשנות ולהחליף את מראה הבית בתדירות מאוד גבוהה ולהיות אופנתיים וחדשניים.
- חומרים טבעיים בצבעי טבע – חומים, חמרות, כתומים, אפורים־חומים, כחלחלים – נכנסים חזק מאוד כמגמה חשובה ומעניינת המשויכת לאקו־טרנד, וזה לא ייעלם מהר. קשמיר, צמר, אלפקה, אנגורה, פשתן, כותנה או משי, פרוות ועורות המגיעים מתעשיית הבשר וקיבלו תווי תקן בינלאומיים לשימוש אקולוגי – משאבים שנויים במחלוקת אלה הוצגו על ידי כמה חברות בולטות בתערוכה.
- קטיפה בכל פינה – בדי ריפוד, וילונות, טפטים – ניתן לראות את הקטיפה בגוונים רבים, החל מפסטלים ועד גוונים דרמטיים כהים מאוד. לכל מי שהחליט ללכת על האלמנטים הקטיפתיים בריהוט כדאי לשים לב: הקטיפה נראית כהה יותר כאשר אנחנו מכניסים אותה לבתים שלנו, לכן אם יש התלבטות בעניין הטון המסוים של הקטיפה, העדיפו בהיר יותר ברמה אחת לפחות, וכך תקבלו בביתכם את התוצאה הרצויה.
- גן טרופי או צמחייה ביתית – הם הירוק הבולט ביותר באופנת הבית. טפטים עם עלים ירוקים ענקיים מצוירים הם הטרנד החזק שנראה בכל פרטי הטקסטיל.
- צבעי פסטל למיניהם – כבר הגיעו ללוות אותנו בשנים הבאות והתמקמו מאוד חזק באופנת הבית, כשבין הבולטים ביותר הם הוורוד העתיק והפודרה.
- נוכחות של אפריקה – הורגשה בהרבה מאוד מהמוצגים. גם אם החברה אינה אפריקאית, ההשראה הצבעונית של אפריקה לא ניסתה להסתתר מאחורי הטרנד הפסטלי, וצבעי חמרה רוויים ודרמטיים למיניהם צצו בכל פינה.
- מלאכת היד – ממשיכה ללוות אותנו גם בשנה הקרובה, ואם אתם מתלבטים במה להעסיק את הידיים שלכם, לכו על הדבר האמתי. חוגי מקרמה או קרמיקה בגימורים האופייניים לאדם הקדמון (שלא דאג לגימורים מדויקים), שבהם מורגשת יד חופשית ולכאורה בלתי מיומנת.
- Desigual – חברה בעלת צבעוניות נועזת במיוחד עם טביעת אצבע מובהקת בעיצוב, שמתמתנת השנה ומלבינה את הצבעוניות. מעניין למה התקבלה ההחלטה לשנות את הקונספט?
- Kas – החברה האוסטרלית, המיוצגת בצורה מושלמת בארץ, הציגה השנה מגוון רחב של עיצובים, כאשר כל כיוון מדבר על שילובים עדכניים וטרנדיים ומתחשב גם בטעמים האישיים של הלקוחות שמחפשים ריגוש וחידוש. לכן ניתן למצוא אין ספור אופציות במיצג הענק והשופע של החברה וגם בחנות שלה, ולהרכיב הלבשה לכל אחד בתקציב לכל Kas. 🙂
חוץ מזה, עברו עליי ימים שקטים ונהדרים של טיול בפרנקפורט ובהיידלברג והמון מחשבות על מה שאני הולכת לעשות בעסק שלי וגם בביתי. השיפוץ המיוחל מתקרב בצעדי ענק, ואתו יש כל מיני מחשבות ובירורים שאני בטוח אעדכן אתכם עליהם בקרוב.
אשמח מאוד אם תכתבו לי מהו הטרנד שאהבתם, ומה הייתם מאמצים לבית שלכם.
התגובות שלכם חשובות לי מאוד ואני מבטיחה לענות לכל שאלה שתעלו כאן.
באהבה, לנה